Monday, February 4, 2019

[SOLVED] MASALAH SKRIN ROSAK LENOVO IDEAPAD 300151IBR | REPAIR LAPTOP NILAI


NOTEBOOK SCREEN RETAK (LENOVO IDEAPAD 300151IBR)

OK COMPUTER SOLUTION NILAI

Artikel ini membincangkan tentang skrin laptop telah rosak dan pecah. Skrin laptop merupakan sesuatu perkakasan yang penting bagi pengguna laptop kerana di situlah keluarnya output display
untuk pengguna laptop. Jadi skrin merupakan perkakasan utama sebenarnye berbanding keyboard kalau rosak masih boleh lagi menggunakan external keyboard. Kalau skrin laptop rosak, tak kan lah kita perlu membawa external monitor ke mana-mana betul?

Dalam bulan ini, OK Computer Solution Nilai menerima notebook Lenovo Ideapad 300151IBR yang mengalami masalah skrin retak. Pelanggan tersebut menceritakan bahawa skrin itu retak akibat terduduk kerana tidak perasan. Oleh sebab itu, kita sebagai pengguna laptop janganlah letak laptop di merata tempat. Seeloknya letak lah di tempat yang selamat ataupun tempat yang senang dilihat oleh orang lain.


Gambar tersebut merupakan skrin laptop yang tidak boleh digunakan lagi. Inilah rupa skrin laptop yang rosak apabila kita duduk di atasnya.

Kami menerima private message dari whatssap yang mengatakan bahawa berapa hari masa yang perlu diambil untuk repair skrin laptop. Dengan jawapan yang kami berikan, pelanggan tersebut terus membeli skrin tersebut kerana urgent. Pelanggan tersebut perlu menggunakan laptop dia dengan cepat. Oleh sebab itu, pelanggan tersebut terus membeli dari kami melalui whatsapp dan akan hantar laptopnya keesokan harinya. Setelah mendapat persetujuan, kami memulakan kerja kami.



Keesokan harinya kami terus melakukan baik pulih skrin laptop tersebut.



Kalau anda perasan. Ini merupakan skrin laptop yang rosak itu. Tetapi sukar dilihat sebab retak tersebut di dalam skrin. Kalau anda tngok belah kanan skrin anda akan perasan macam ada kesan bulat hitam. Itu merupakan kesan retak yang berlaku.



Ini merupakan dalam pertengahan proses baik pulih penukaran skrin laptop. Yang belakang itu merupakan skrin rosak. Yang di depan tu skrin yang baru.



Selesai menukar skrin laptop dengan baik. Gambar tersebut menunjukkan skrin baru berfungsi dengan tanpa sebarang masalah.

Macam biasa, setelah kami selesai baik pulih sesuatu kami akan mengujinya. Nampanya notebook Lenovo Ideapad 300151IBR berjaya berfungsi dengan baik. Pelanggan tersebut berasa sangat puas hati. Kini beliau boleh mengggunankan laptop tersebut dengan tiada apa-apa masalah. Pelanggan tersebut sangat teruja sampai kami hendak tangkap gambar untuk buat review pun beliau menolak sebab malu.



*Skrin laptop baru yang sudah dipasang
*Skrin laptop baru yang berfungsi dengan baik
*Display output keluar dengaik baik sekali




Anda mempunyai masalah yang sama? Boleh hubungi kami di OKCS Nilai:

OK COMPUTER SOLUTION NILAI
==============================
PT 12922 Ground Floor, Jalan BBN 1/7F, Putra Indah A, Bandar Baru Nilai, 71800 Nilai, Negeri Sembilan

Waktu Pejabat:
Isnin - Jumaat: 10.00AM-08.00PM
Sabtu: 10.00AM-06.00PM
Ahad - Cuti
Call @ Whatapps : 018-2167200
FB: @OKCSNilai - OK Computer Solution Nilai

Google map : https://goo.gl/maps/7e8PWkbJfc22

Kami berdekatan dengan:
✅ Nilai Square
✅ Dataran Nilai
✅ Masjid Nilai
✅ Murni Nursing College
✅ Pusat Servis Honda
➡️6 min dari Plaza Tol Nilai / Manipal International University
➡️8 min dari USIM
➡️9 min dari Nilai University
➡️12 min dari Putra Mahkota
➡️15 min dari Plaza Tol Southvilley City
➡️18 min dari Labu
➡️20 min dari Setul / Mantin
➡️21 min dari Salak Tinggi
➡️26 min dari Plaza Tol Senawang
➡️27 min dari KLIA
➡️28 min dari KLIA2 / Seremban / Semenyih Ecohill
➡️32 min dari Ampangan
➡️35 min dari Pajam
➡️53 min dari Port Dickson
➡️1 jam 8 min dari Kuala Pilah
➡️1 jam 32 min dari Serting
➡️1 jam 46 min dari Jempol







No comments:

Post a Comment

TUKAR KEPADA SDD (TENAGA KUASA KUDA)

  Artikal pada kali ini kami  akan berkongsi tentang kebaikkan menukar hdd kepada sdd  Kenapa perlu tukar SSD  = )   Masa u...